Op weg naar Monaco

10 augustus 2017 - Itala, Italië

Gisteren eerst naar de decathlon gelopen om een stoel te kopen voor onze mysterie guest. Daarna koffie gedronken op de camperplaats. Onze gast stuurde verontrustende apps met de mededeling dat de trein naar Brussel was uitgevallen en dat ze nu met een andere trein naar Brussel moest. Hierdoor had ze maar 2 minuten overstap tijd voor de trein naar Marseille. Hopen maar dat het haar gaat lukken. Wij zijn ondertussen met de bus en metro naar de oude haven van Marseille gereisd. Daar rondgewandeld en wat caches opgezocht. Naar de Notre dame gelopen, het uitzicht over Marseille was mooier dan de kerk. Vanaf daar weer met de bus naar de stad gereden. Lekker wat gegeten. Van onze gast het bericht gekregen dat ze haar trein had gemist. Gelukkig was er een bereidwillige meneer die voor haar het meest gunstigste alternatief heeft uitgezocht. Ze moest 4 uur wachten op Brussel en in plaats van 18.00 uur komt ze om 22.17 uur aan. Wij hebben ons in Marseille vermaakt met wandelen, terrasje pakken, lekker uit eten geweest en wat rondrijden met de metro. Om kwart over 10 waren we op het station en na enkele minuten konden we onze Vianne in onze arme sluiten. Zij gaat ons de laatste week vergezellen op deze vakantie. Met de metro naar het busstation gegaan, we wisten dat de laatste bus niet meer reed, dus daar een taxi genomen naar de camperplaats. Even nog wat zitten kletsen en wat gedronken en toen gaan slapen.

vanmorgen wat later opgestaan. Na het ontbijt de camper rij klaar gemaakt en gaan rijden. Weer via diverse mooie bergroutes waarbij stuurmanskunst weer noodzakelijk was, zijn we naar Menton gereden. Daar kwamen we een bord tegen met de campingnaam erop. Dus draaide we die weg op stond er na een paar meter verboden voor campers en caravans. Maar terug kon niet meer. Zelfs een keer achteruit moeten steken om een bocht te maken, boze tegenliggers, smalle doorgangen geparkeerde autoś langs de weg, kortom een ramp. Op een gegeven moment een doodlopen stuk, daar de camper neergezet. Monique lopend naar boven, daar was de camping, helaas geen plek meer. Gevraagd hoe we het makkelijkst naar beneden konden. Zij gaven aan om links te gaan en weer links mara dat was verder naar boven. Rene koos voor dezelfde weg terug. Dus het zelfde verhaal, soms moest een auto achteruit om ons door te laten, maar het lukte om weer beneden te komen. Bij een camperplaats aan de grens met Italië gekeken, maar dat was niks. Een camping in Italië gebeld, helaas ook vol. Zij hadden de naam van een andere camping, wel wat duurder maar met plek. Dus gereserveerd. We waren er snel. Vanaf deze camping kunnen we ook met de trein naar Monaco. Eten gekookt en lekker buiten gegeten. Na het eten hebben Rene en Monique nog een wandeling gemaakt, Vianne bleef bij de camper. Natuurlijk een cache gepakt in Italië. Daarna douchen een borrel en naar bed.